I v covidové době jsme v prvním pololetí školního roku zvládli Analýzu tématu Voda. Rozdělili jsme si otázky k Analýze po třídách, důkladně se jim věnovali a zjistili jsme:
- Sledujete ve školce měsíční spotřebu vody? (Ano, každý měsíc zapisujeme stav vodoměru)
- Šetříte vodou při používání pitné vody z kohoutku? Jakým způsobem? (Kontrolovali jsme všechny třídy a děti se snaží používat vodu úsporně. V umývárnách mají nalepeny piktogramy, které jim to připomínají. V dětských kuchyňkách jsou perlátory)
- Šetříte vodou při splachování na toaletách? Znají děti způsoby, jak šetřit vodou při splachování na WC? (Ano, dětí vědí , jaké tlačítko zmáčknout na splachovadle a připomínají jim to nakreslené piktogramy)
- Zjišťujete, zda jsou vodovodní kohoutky a toalety v pořádku? (Ano, v rámci analýzy děti vše překontrolovaly)
- Víte, odkud se ve školce bere pitná voda? (Ne, děti nevědí)
- Používáte ve školce ekologicky šetrné čistící prostředky? (Ano)
- Využíváte ve školce dešťovou vodu? (Ano, máme jeden sud na dešťovku)
- Podílí se školka na čištění vodních toků, nádrží, či studánek? (Ne, zatím ne)
Ekotým ze všech odpovědí vytvořil plakát, který jsme vystavili na naší Eko nástěnce, aby se s výsledky Analýzy mohli všichni v MŠ seznámit.
Nyní budeme vymýšlet úkoly ke zlepšení slabých stránek do Plánu činností.