Projekty "eTwinning"
eTwinning je aktivita, prostřednictvím níž mohou učitelé z různých evropských zemí vzájemně spolupracovat, komunikovat, zapojovat se do projektů a sdílet své nápady.
Tato aktivita podporuje spolupráci evropských škol postavenou na používání informačních a komunikačních technologií.
V naší škole na projektech mezinárodní spolupráce pracuje Lucie Tkačíková.
Zahájené projekty pro rok 2020/2021
Název projektu: "Let's start journey in time with art"
O projektu
Pro naše děti jsme si letos připravili eTwinningový projekt s názvem Let’s start journey in time with art (Pojďme začít s uměmím).
Projekt je zaměřený na výtvarné umění v jednotlivých historických obdobích – od pravěku po současnost. Citlivou formou přizpůsobený pro předškolní děti, které praktickými aktivitami poznají charakteristické znaky období, nejznámější umělce a umělecká díla své a partnerské země. Seznámí se s různými výtvarnými technikami a materiály.
Cíle
- zábavnou, zážitkovou formou poznat charakteristické znaky umění v pravěku, starověku, středověku a novověku
- uvědomit si plynutí v čase, pojmy: minulost, budoucnost, přítomnost
- poznat nejznámější umělce a umělecká díla vlastní a partnerské země
- rozvíjet představivost, fantazii, zručnost a kreativitu dětí
- seznámit děti s nejrůznějšími výtvarnými technikami a materiály, tvořivě je využívat, experimentovat s nimi
- využívat tvůrčí a výtvarné techniky k výzdobě prostředí školy
- naučit se spolupracovat, vzájemně se inspirovat
- zvýšit zájem o výtvarné umění, všímat si uměleckých děl v okolí
- zvýšit poznatky o existenci jiných zemí, kultur, národů
Postup práce
1. Představení své školy a země
2. Vytvoření loga projektu
3. Pravěk – kresba uhlem (pravěká zvířata), modelování keramickou hlínou (pravěké sošky)
4. Starověk – vytváření starověkých staveb, malování pyramid, modelování římských bohů
5. Středověk – malování, kreslení, stavění, koláž hradů, seznámení mozaikou
6. Novověk – kopírování děl národních umělců novověku
7. Moderní umění – kopírování děl národních umělců moderního umění
8. Současné umění – seznámení s abstraktní malbou, koláží, akční malbou
9. Návštěva galerie, muzea
10. Výstava vzniklých děl ve škole, zapojení rodičů
11. Vytvoření elektronické knihy s pracemi dětí
12. Zhodnocení projektu
Očekávané výstupy
- uvědomit si plynutí v čase
- získat základní charakteristické znaky umění v pravěku, starověku, středověku, novověku, moderní a současné době
- vyzkoušet si nejrůznější výtvarné techniky a práci s různými výtvarnými materiály
- zvládat jemnou motoriku, ovládat koordinaci ruky a oka
- vyjadřovat svou představivost, fantazii a kreativitu
- poznat blíže kulturu své země, znát některé umělce
- mít základní povědomí o existenci různých zemí, národů a kultur
- aktivní spolupráce dětí, pochopení názoru druhého
- upevnění kontaktů a přátelství s partnerskou školou
- učitelé se zdokonalí v používání informačních technologií a nejrůznějších aplikací
Země, které se projektu účastní
Do projektu jsou zapsány 4 země: Česko, Slovensko, Polsko, Turecko.
https://www.pictramap.com/app/view?p=3da1dc
Představujeme se
Pravěké jeskynní kresby
Projekt jsme začali povídáním o pravěku a prohlížením pravěkých jeskynních kreseb
Pravěké turecké naleziště Göbeklitepe
Naši turečtí kamarádi nás seznámili s tureckým pravěkým nalezištěm Göbeklitepe. Göbeklitepe je nestarší chrám světa. Naše děti se rozhodly tuto stavbu postavit. Nejdříve si pravěkou stavbu prohlédly na videu. Nejvíce děti obdivovaly veliké kameny, ze kterých je stavba postavena. Pak začaly stavět a spolupracovat.
Pomozte nám vybrat logo projektu
Hlasujte a vyberte nejhezčí logo tohoto projektu. Naše děti mají již odhlasováno
Hlasujte zde:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfhH3FtRnn20-rnoe5kUIPjJieyv_o-grBvgszrgNhMGpn0zw/viewform?fbzx=-8359920415037802549
Vybrali jsme logo projektu
Nejvíce se líbilo a nejvíce hlasů získalo logo našich dětí z MŠ Kytička.
Jak jsme vybírali logo projektu ....
Mramorování
Mramorování byla v Turecku ve středověku velmi populární výtvarná technika. Naši turečtí kamarádi nás s touto technikou seznámili a my jsme si ji rádi vyzkoušeli. Moc nás to bavilo U některých obráků jsme si povídali, co nám připomínají.
Středověké umění - erb pánů z Pardubic
Erb se poprvé objevil - jak bylo zmíněno v úvodu - v souvislosti s rytířskými turnaji. Byly používány k identifikaci válečníků, které by jinak nebylo možné rozeznat, protože jejich těla a tváře byly zakryty brněním s přilbou.
A já a moje děti jsme našli středověký erb pánů z Pardubic a pokusili jsme se ho nakreslit.
S dětmi jsme našli erb, který ve starověku patřil takzvaným pánům z Perštejna, kteří osídlili naše město Pardubice. Měli koně ve znaku, který je stále ve znaku Pardubic. Postavili si ho naši kamarádi z partnerských zemí…
Vánoční přání od našich partnerů z Turecka
Naše vánoční přání pro naše kamarády
Moderní umění
Josef Čapek
Nejznámější pohádkovou knížku napsal v roce 1929 Povídání o pejskovi a kočičce: jak spolu hospodařili a ještě o všelijakých jiných věcech - pohádková knížka, příhody pejska a kočičky, kteří spolu žijí a hospodaří. Dali jsme za úkol našim kamarádům uvařit nějaký dort jako Pejsek a Kočička ve svém příběhu. My s dětmi jsme náš dort spojili s Ekoškolou a uvařili jsme ,,dort,, pro ptáčky v zimě. Tzv. želatinové koule z ptačího zobu.